onsdag 18 maj 2016

Konstigt?

Jag är ganska bestämd med mina frukostvanor och försöker alltid äta min turkiska yoghurt ur matchande skål till muggen.

Så tänkte jag i morse också.

Jag måste tillägga att jag har ett visst system när det gäller mina Muminskålar - precis som med de små handdukarna. När jag plockar ur diskmaskinen sätter jag alltid de nytvättade underst. Varför? Jo, jag vill variera mitt porslin och inte alltid använda samma färg. Det leder till att jag ibland får vända tillbaka då jag hämtat skålen och märker att muggen, som finns i ett annat skåp, är smutsig.

Nu hade maken plockat ur diskmaskinen två gånger i rad och jag tänkte minsann inte inta min frukost med hattifnattarna tre dagar i följd. Det gick två dagar, men icke mer. Alltså valde jag att ta underifrån och tog en av favoriterna - den röda Lilla My.

Från skåpet med muggarna sökte jag efter den röda dito och kände mig tillfredsställd. Jag läste tidningen, åt min yoghurt och drack första muggen grönt te, pratade i telefon en liten halvtimma, fyllde på ved i pannan och skulle servera mig andra muggen te -
MEN VAD I ...? Min mugg var orange!

Jag var säker på att jag tagit den röda - men tydligen inte. Där hade jag suttit i allsköns ro med fel färger!

Men jag måste erkänna att frukosten smakade precis som vanligt ...

passar inte alls ihop färgmässigt

lika arg som vanligt för att ha blivit sidsteppad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar