söndag 22 maj 2016

Ny bekantskap

Den underbare maken kom på en strålande idé: Jag borde få ny telefon!

Först var jag lite tveksam. Jag är inte mycket för moderna rackerier, men sen kom jag på att det vore kul att kunna instagramma från telefonen i stället för pekplattan. Jag har inte varit nöjd med bilderna och visst har jag haft en gammal smarttelefon, men den har haft ett fel på skärmen så efter en kort tid gav jag upp min nätuppkoppling.

Hemmasonen fick i uppdrag att kolla lite på lämpliga telefoner passande mina ändamål. Och plötsligt på fredag kväll tycktes det vara dags. Som en mycket anspråkslös person försökte jag protestera högljutt. Maj är en dålig månad för mer investeringar med våra renoveringar därtill. Men när maken meddelade att det fanns ett erbjudande vi borde anta så var det avgjort för min del. Inga fler men utan bara att snabbt glädjas åt nyförvärvet - och lära sig använda den.

Och bilderna på instagram är jag mycket nöjdare med och nu kan jag ta emot alla emojis utan att bombarderas med en massa rektanglar!

Sten efter skilsmässan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar