måndag 11 april 2016

Skön vårdag med frågetecken

Det blev en kombination med promenad och skön utevaro söndag eftermiddag.

Eftersom det var jag som tvättat bilen införde jag körförbud på den leriga vägen till sommarstugan. I stället blev det att promenera 2x3km utrustad med gummistövlar (lite mer motion).

Väl framme blev det en timme i sköna Amerikastolen i solen. Jag vaknade till av att jag till och med snarkade. 

Jag hade tidigare sett att vår effektiva varmvattenutrustning inte tyckt om den kalla vintern, men vi kom överens om att vi gör ett nytt försök för sååå bra var den.

 

På hemvägen råkade jag få syn på något jag aldrig sett förut. Plast? Larver? Fiskbeten?

Hjälp mig! På vägen på isen/snön fanns konstiga föremål. De såg ut som larver eftersom de hade jämna veck över "kroppen", men ändå såg de ut som stearin. Storlek cirka 6 cm. Absolut inte levande. När man petade på dem föll de sönder. Vad är detta?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar