måndag 18 april 2016

Farmors första uppdrag

Idag var det den stora dagen då jag skulle få ta en liten titt på den lilla. Jag hade ett möte i grannhuset (Karleby HVC) och hade försiktigt frågat om jag kunde, ifall det passade mor och son, komma upp till avdelning 3 och träffa dem i dörröppningen. Endast far och syskon är välkomna på besök.

Och tänk, det råkade passa precis. Den söte, lille krabaten sov så sött, men nu har jag med egna ögon sett att jag inte drömt allt. Nu längtar jag efter nästa steg: att gosa med den lille. Farmor tycks aldrig bli mätt.

Idag påbörjade jag också det hedersuppdrag jag fått av sonen: att sticka en sovpåse. Det blir att låta stickorna flyga och babygarnet lämpar sig för fina stickor så det är inte klart på en dag. Egentligen borde jag nog få sitta och sticka under mina kommunala uppdrag.

Mitt andra uppdrag var att tvätta några omgångar kläder storlek 44 så att den lille har något att kliva in i på hemfärden. Tänk så smått!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar