söndag 3 april 2016

Fin eftermiddag

Kommundagen förlöpte fint med trevliga mänskor, både okända och kända.

Eftermiddagen blev också en höjdare. Först styrde jag kosan till Replot och Berny's restaurang där jag sammanstrålade med make och son som anlände från Björkö och naturstigsvandring som innehöll bland annat åsynen av elva (11) havsörnar på en och samma gång. Det måste ha varit mäktigt.

Vädret var underbart och soligt och inne i restaurangen smakade fiskrätterna ypperligt.

För att riktigt krydda till det passade jag på att framföra Kronobyhälsningar åt Mr Kuriren som intog sin lunch på samma ställe. Jag var inte personligen känd med honom, men nu är jag det. Vi hade ett intressant och gemytligt samtal om Kronoby under första halvan av 1900-talet.

Frejvid Weegar växte upp vid Folkhögskolan och kände både min far och min farbror. Den sistnämnde, som åkte till Sverige som nittonåring, fick jag förmedla hälsningar till.

På hemvägen svängde vi spontant av mot Köklot och fick köra genom ett pittoreskt skärgårdslandskap - och tillbaka.

Att hela resan toppades med en mjukglass i Ytterjeppo gjorde inte dagen sämre ...

Ni har sett en liknande bild i min blogg, men alltid lika naturskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar