måndag 25 april 2016

Lose-lose

Man brukar tala om win-winsituationer, men jag tycker jag hamnade i en lose-losesituation på förmiddagen.

Det var så banalt som att köpa morötter. Det är lite off-season just nu och tydligen levererar inte den mest lokala producenten längre till mitt köpställe. Jag vill ju så hjärtligt gärna köpa ekologiska morötter.

Nu stod jag inför det svåra valet: köpa inhemskt eller köpa utländskt, men ekologiskt.

För det mesta går jag på det inhemska, men idag gjorde jag inte det.

Efter att ha rivit en morot i salladen och provsmakat en liten bit är jag glad för att jag vågade ta språnget och satsa på de spanska, ekologiska. Det smakade söt morot. Alternativet är oftast att man använder synintrycket för att konstatera att man äter en morot, men smaken är helt borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar