onsdag 20 april 2016

En ny Kronobybo flyttar in

Ni får lov och ursäkta mig, men mitt liv cirklar för närvarande runt mitt nyfödda barnbarn. Jag försöker dock hålla mig på något så när avstånd.

Idag blev lillen utskriven från sjukhuset och i morgon ska mormor och morfar få träffa den lille. Sedan får vi se om farmor och farfar står i tur fredag eller lördag. Stackars förkylda farfar har inte fått se sin nya ögonsten ännu.

Det är viktigt att den nya familjen får bekanta sig med varandra i lugn och ro och fastän farmor bor så nära ska hon uppföra sig respektfullt. Hon kommer så väl ihåg hur det var då hon var i samma situation.

Så vad gör farmor under tiden, utom att springa på möten? Jo, hon stickar och stickar och shoppar lite babykläder emellanåt.

Vilken farmor kan motstå rea på en Moominbody i farmors egen favoritfärg, brunt? Det fanns inga babykläder i brunt då farmor var nybliven mamma och när hon på gamla dar blivit en Muminfantast.

Nu tar vi igen det!

Storlek 50


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar