tisdag 16 februari 2016

Underbart garn

Min produktion babykläder utökas. Nu senast köpte jag Drops garn till en kofta för att få garnet som mönstret är uppgjort för.

Det vill sig inte riktigt. Koftan ser betydligt större ut än väntat (0-3 mån), men det sker väl tillväxt. Den första tröjan jag stickade blev betydligt mindre fastän den är planerad för en sexmånaders baby. Men det jämnar väl ut sig. Det är bara att stuva om plaggen.

Men det var egentligen garnet jag skulle skriva om. Det är ljuvligt att sticka och ger en otrolig finish. Det är faktiskt 100 % ylle men känns som bomull. Mjukt och skönt! Färgen tycker jag också om. Den är inte blå! Tänk petrol, men gör den betydligt ljusare i nyansen. Jag vet att färger i både kamera och dator ljuger, men dessutom ser färger olika ut i betraktarens ögon också. Huvudsaken att jag tycker om den och så kan jag hoppas att babyns mamma skall lajka den också ...



2 kommentarer:

  1. Gulligt! Jag har stickat halsdukar till Alicia och Celine, nu håller jag på med en poncho till Livia. Det är så avkopplande att sticka när mannen ser på TV

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, jag tycker också jag gör någon nytta samtidigt som jag ser på TV. Och de där barnbarnen du har ... vilken rikedom! Livet får en ännu större mening antar jag.

      Radera