torsdag 11 februari 2016

Dagens sammanträffanden

Först den tråkigare varianten - jag påmindes om min brors död i en olycka då en frontalkrock inträffade i morse på Larvvägen i Vörå, samma väg där min bror miste livet. I morgon ska jag dessutom köra längs den vägen.

Ett lite trevligare sammanträffande var kolumnen i dagens tidning som skrevs av en herreman vars mor jag hade stämt träff med just idag.

Ett märkligt sammanträffande med yngste sonen är orsak till att jag använder plattan i stället för laptoppen när jag bloggar. Startmenyn har kraschat igen och sonen har möjlighet att styra min dator från sin dator i studielyan i Vasa. Det är så befriande att överlåta den nya tekniken till den yngre generationen ...

2 kommentarer:

  1. Tack, fina du, för den rosalila njutbara gåvan och den givande pratstunden! Kramar sänds härifrån andra sidan mörklagda fjärden. Och du, kör försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Är lyckligen hemma och önskar Dig en fin vändag!

    SvaraRadera