fredag 12 februari 2016

Lycka, lycka, lycka!

Jag hade ärende till residensstaden och passade på att besöka bokstavsrestaurangen och fråga efter mitt armbandsur. Nej, ingen hade hittat det och jag kollade lite på sofforna och jag hade fel då jag trodde att klockan hamnat under en soffa. Impossible. Sofforna gick ända ner till golvet.

Jag uträttade mitt ärende och parkerade bilen i stan för att uppsöka ett lunchställe. Min favoritplats tycks vara Saluhallen och dit drogs mina fötter. Det blev buffet på Bistro, bland annat dillpotatis och rökt lax i gräddsås.

På väg ut igen stannade jag upp vid Wasa konditori och frågade även där efter min älskade klocka. Servitrisen öppnade kassalådan och vad skådar mitt öga! Min klocka!!! Jag nästan hoppade av glädje och visst fanns mitt förnamn ingraverat på baksidan!

Jag blev så glatt överraskad att jag på kuppen investerade i tre rosa hjärtbakelser och en nötbakelse.

Glädjen höll i sig och i Kvevlax vek jag in till Aroma och kompletterade med ett hjärtformat morotsbröd, ett smaskigt Marockobröd och tre snurror!

Shoppinglusten höll i sig i Vörå där jag inhandlade ljuvligt babygarn till en tröja. För att fördriva tiden tills det var dags för seniordans hann jag ta mig till Norrvalla campus för kaffe och smarrig biskvi och lite bloggtid.

2 kommentarer:

  1. Helt otroligt att du fick din klocka tillbaka, det lönar sig att fråga. Trevlig vändag till er 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är överlycklig. Jag trodde faktiskt inte att jag hade tappat den på caféet.
      En fin vändag tillönskas alla sydlänningar också.

      Radera