söndag 14 februari 2016

Politik pga insändare

Jag brukar hålla mig, men nu är jag förb.

En icke nämnd fullmäktigeledamot har fått in en massa lögner och snedvridna påståenden i Vasabladet så jag är tvungen att komma med mitt inlägg här och nu.

Kronoby kommun har gett sitt utlåtande till social- och hälsovårdsministeriet samt finansministeriet angående de stundande reformerna.

Det innebär inte att vi drar oss ur samarbetet med kommunerna norröver inklusive MÖCS. Vi har godkänt ett grundavtal och vi äger andelar i sjukhuset.

Varje kommuninvånare har rätt att välja det sjukhus där man vårdas samt för ett år åt gången kan man välja hälsovårdscentral. Inga beslut finns på att dra in något och flytta på någon instans.

Vi har svarat hur vi önskar att det ska bli och det svaret är fortfarande att

VI VILL HA VÅR SOCIAL- OCH HÄLSOVÅRD SOM VI NU HAR DET, MEN UTAN ATT BYTA LANDSKAP !!! 

Om vi inte får det kommer vi att utreda våra möjligheter och ta nya beslut som högst troligt betyder att vi ger upp vår nuvarande landskapstillhörighet till fromma för sjukvården. 

Men det är fortfarande statsmakten som bestämmer och inte lilla Kronoby kommun. Vi får bara komma med önskemål, vilket vi gjort.

Hur svårt kan det vara?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar