tisdag 23 februari 2016

Antimotionsängeln

Har ni lagt märke till ängeln på höger axel som försöker kontrollera er motion? Min är otroligt aktiv och övertalande.

Eftersom kvällen bjuder på två möten borde jag ta min promenad på eftermiddagen. Men ids jag? Nej, nej, säger ängeln genast. Det är klart du ska ta det lugnt. Kanske du hinner efter mötena och låtsas inte om att jag gärna vill se program på TVn då och eventuellt är jag lite trött efter mötena.

Det är nära att jag ger efter, men slutligen övervinner jag ängelns prat och tar en halvtimmes promenad. Och nu är jag så nöjd och belåten med mig själv och skrattar gäckande åt antimotionsängeln som fick tji den här gången.

Men otaliga är de gånger då hen vunnit eftersom hen är i förbund med vädrets makter och har lätt att avråda mig från promenader i regn, rusk och kyla. Annat var det när jag var yngre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar