måndag 13 juli 2015

Sportig helg

Synd bara att det inte var jag som var sportig utan bara åskådare.

Det ordnades stora friidrottstävlingar i vår kommun. Representanter för finlandssvenska föreningar tävlade om mästerskapsmedaljer i Nedervetil lördag och söndag. Det var med nöje jag representerade kommunen och tog del av idrottsglädjen trots det kyliga vädret. Men det regnade inte!

På lördagen hann vi tillbringa halva dagen ute vid stugan, men söndagen gick helt i idrottsliga förtecken.

Efter frukosten bar det av till friidrotten och sen direkt till Jakobstad och fotbollsderbyt mellan Jaro och VPS. Och Jaro vann!

Nu blir det sista arbetsveckan som hushållerska, trädgårdsjobbare och allt-i-allo. Mycket borde göras, men känner jag mig rätt får jag vara nöjd om jag hinner med hälften.

En ära för mig att få dela ut medaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar