fredag 3 juli 2015

Ljuvlig onsdagkväll

Ifall vädret skulle visa sig från sin bästa sida hade vi planerat in en angenäm kvällsstund för att fira min semester.

Tummen upp för vädret. Solen sken och vi körde i väg till grannkommunen Larsmo och närmare bestämt Restaurang Strandis.

Vi började med att äta var sin pizza och innan den kom till bordet smög jag och köpte biljetter till kvällens evenemang Visor på väg 2015.

Där fick vi sitta och njuta av sol, vind och vatten. Vinden var obetydlig.

Själva visprogrammet var mer än tre timmar långt så man fick sannerligen valuta för pengarna. Lite tekniska ljudproblem störde en aning då Roger Pontare uppträdde. Jag fastnade direkt för hans nya låt (musik: Thomas Enroth, text: Carl Lösnitz) Under the Rainbow när jag hörde den på TV och nu live. Kolla in den på You tube.

Det var ett väl avvägt program med duktiga musiker och artister. Helt njutbart. När solen gick ner blev det lite svalt, men vi hade valt en plats som hade sol längst och praktisk som jag är hade jag både tröja och filtponcho.

Vilken fin miljö!

Kanske ni hinner ännu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar