lördag 4 juli 2015

Bröllopsdag nr 34

Tiden går snabbt då man har roligt!

Hittills har dagen gått i arbetets tecken. Bastubyggnadens två extrarum har fått en liten makeover. Taket har skrapats och målats - inte av mig, jag sa upp avtalet som takmålare efter att ha målat köksstaket där hemma tre gånger utan att vara nöjd med resultatet. Make och yngste son var synnerligen lämpliga för uppgiften.

Själv tog jag mig an halvpanelen som haft en märkvärdig ljusrödbrunaktig färg, en gång i tiderna utvald av mig och min mor från en färgkarta som föga överensstämde med slutresultatet.

Nu valde jag bland våra restfärger en ljus vaniljton. Taket blev ännu lite ljusare (blandade med vitt) och ett hörnskåp blev toffefärgat.

Ni märker att jag håller stilen! Rester ska användas!

Snart blir det dags för en enkel supe med ett gott vitt vin.

Så kan man också fira sin bröllopsdag.

2 kommentarer:

  1. Grattis, det var ju som igår!

    SvaraRadera
  2. Tackar. Vi bestämde oss för att ta ett år till av bara farten :-)

    SvaraRadera