fredag 10 juli 2015

Denna veckas tema tydligen

Det bara blidde så - att den här veckan blev en ut-och-in-vecka eller gå-bort-och-bjud hem-vecka.

På tisdagen bjöd jag hem mig på kaffe och småprat till en väninna. Att hon hade bakat på förmiddagen visste jag inte om, men snäll som jag är fungerade jag som en utmärkt testsmakare. Allt fick med beröm godkänt.

Följande dag cyklade jag igen iväg på en utlovad visit och hade en trevlig pratstund om forna tider. Kvällen avslutades med fadderbarns trettioårskalas i solens sken tills det började regna ...

På torsdag hade jag själv bjudit hem en gäst. Vi brukar uppdatera varandra om årets händelser varje sommar. Lämpligt då det regnar ...

Och idag bjöd jag kusin från Syd på lunch - en kålgryta som yngste sonen kämpade med, tydligen inte hans favoriträtt, men helt OK i min smak. Vi tillbringade eftermiddagen hos en födelsedagsfirande släkting. Lite mera regn.

Och det bara regnar och är mulet ...

Regntunga blomster hämtades i trädgården


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar