fredag 24 juli 2015

Flaskor

Här är jag inte intresserad av innehållet i flaskorna utan själva flaskan.

Kattflaskorna avstår jag inte ifrån, men de vinflaskor som attraherat mig med sitt yttre bestämde jag att sälja på loppis. Två liters flaskorna som haft maltdryck (kalja) i sin mage, en brun och en grön, och som hittades i barndomshemmet ska få sin plats på loppisbordet så småningom.

Jag hittade också tre gamla flaskor med patentkork och de fick hoppa upp på hyllan i uteköket tillsammans med den gamla kakburken som säkert många känner igen från barndomen. Egentligen står det snaskburk på den så jag antar att den innehållit en ansenlig mängd godis i begynnelsen. Jag skulle gärna veta hur de karamellerna såg ut - eller hur de smakade. Själv minns jag bara mammas julsmåbröd som fanns i burkarna.

Min burk ser helt ok ut inuti, men locket är fruktansvärt rostigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar