torsdag 2 juli 2015

Restgarner

När jag sålde barndomshemmets gamla kökssoffa hittade jag en påse med tre garnhärvor grått och två härvor mörkblått i helylle. Hmmm, de här måste ju stickas upp, tänkte jag.

De röda julsockorna, (hittas här), var ganska jobbiga att sticka, men jag hade fått beställning av en väninna och hennes önskan kunde jag förstås inte motstå. Hon hade föreslagit svart garn, men nu hoppades jag att hon skulle ta emot ett par i grått.

Jag sökte fram mönstret på nätet och satte i gång. Sockorna fick ligga en stund innan jag kom mig för att sy ihop dem och sy fast knappar, men nu är de klara för avhämtning.

De blå härvorna räckte inte till ett par sockor, men jag ville naturligtvis använda det garnet också. Jag kom på den briljanta idén att sticka samma typ av fot, men sticka en helt ordinär mudd i blått och grått.

Nu fick jag ett par sköna myssockor till sommarstugan. Det kan tänkas regna nån dag och då är det skönt att trippa omkring i de varma sockorna på det svala golvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar