tisdag 30 juni 2015

Kan inte låta bli

Jag hade inte tänkt trötta ut er med mina små och obetydliga kulinariska utsvävningar när det gäller rester, men kan inte låta bli.

Som tidigare utannonserats hör olika sorters ostar till vårt buffébord på midsommaraftonen och inte alls sill och dill och nypotatis, ej heller grillat. Det sistnämnda får vänta till midsommardagen.

Som vanligt blir inte alla ostar uppätna utan de fortsätter sina liv i andra maträtter. Alltså med utgångspunkt ost fixade jag ihop små cocktailpinnar. Det var fårost, getmjölksost och ekologisk gouda med frukt eller grönsaker till.

En ny grej som jag testade (minns inte var jag hittade receptet, kanske Samarbete, men tack i alla fall!) var rullar med ingredienserna gurka, kallrökt lax och smältost med peppar. Helt ok, men ni vet förstås att gurka är ganska mycket vatten. Jag tror jag ska testa med lättkokt squash nästa gång för lite fastare konsistens. Smaken var det inget fel på.

de sista resterna ihoprafsade på silverfat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar