lördag 20 juni 2015

Midsommaren 2015

För att nu säkert kunna verifiera årets midsommarväder ska jag göra en anteckning.
På torsdagen anlände vi till stugan med pick och pack mellan regnskurarna. Som alltid innebar första brasan i spisen att stugan rökfylldes. Det var fuktigt och dåligt drag eftersom det var vindstilla.
Midsommaraftonen började i mulen men regnfri tappning och solen visade sig just innan gästerna anlände. För mig var kvällens höjdpunkt när jag för andra gången i mitt liv sabrerade en flaska skumpa. Första gången var under en vinkurs då jag och en manlig f.d. klasskamrat antog utmaningen att testa och lyckades även då. Nu återstår bara att hitta korken och glasmynningen för de försvann bakom häcken.
Men åter till vädret. Regnets smatter på plåttaket väckte mig på midsommardagen och det var ordentliga mängder väta som behagade sänka sig över sommarstället, men lagom till den sena lunchen var det igen sol och sommar.
Få se vad morgondagen har i sin famn.

Upp till bevis

Snyggt avslaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar