fredag 12 juni 2015

Klematiskarneval

Det finns de som har massor av olika klematisar. Jag kör med min vanliga blå alpklematis som är så tacksam att odla, sköter sig själv.

Visst har jag haft storblommiga också, men de har jag tagit livet av på något konstigt sätt. I år har jag faktiskt köpt två nya som jag satte i krukor. Jag köpte också klätterställningar som förstås inte riktigt passar i krukorna. Ni ska få se dem ifall blomning uppstår.

Men mina kära, gamla, trogna alpisar lever och mår. Varje vår går de från risigt värre till blått och frodigt. De har också gift sig med mina vita och jag hittar nya skott som vuxit till svagt rosa eller lila varianter.

Jag har lite svårt för att hämma de nya plantornas tillväxt så de får klättra i tujor, små träd och var de än råkar börja gro.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar