måndag 1 juni 2015

Ödets vink

Ibland låter jag ödet bestämma mina handlingar.

Det hände sig den dagen då jag hade ärende till Vasa. På väg ut ur staden hade jag många möjligheter gällande vägval då jag kom genom Vöråstan. Jag tog av till höger för att komma till huvudstreeten ut ur stan, men ack, då grep ödesgudinnan in.

Jag märkte att det inte var tillåtet att svänga till vänster vilket ingick i min väluttänkta plan. Alltså grundregeln - rakt fram och se van ut!

Ok, tänkte jag i mitt stilla sinne, kanske jag ska ta en titt på loppisutbudet eftersom jag är i närheten?

Om jag hittar nåt intressant brukar jag bestämma vad jag är villig att betala innan jag kollar priset. Den här gången var jag beredd att ge 25 euro för en Mariskål i petrol och till min glädje kostade den 20 euro så jag gick ut med skål och en bok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar