lördag 13 juni 2015

Försenad julklapp

Jag sitter här vid sommarstugan i skuggan och i sällskap av myggor, mätt och belåten efter att ha njutit av en julklapp maken fick för ett halvt år sen. Den som spar han har!

Om det nu uppstår några frågor vill jag naturligtvis ge svar på direkten.

Julklappen? Jo, det var en sån där present man får välja själv när man vill. Jag tycker om såna och speciellt tycker jag om maken som gärna låter mig bistå honom med goda råd. Under årens lopp har vi testat både ankbröst, hjortstek, lyxchoklad bland annat. Den här gången valde jag, eller vi, två lammkotlettrader.

Jag googlade lite recept och valde att marinera ett par timmar. Lyxigt att hämta en kvist timjan, rosmarin och fransk dragon från kryddtrappan.

Nu har maken grillat och vi har åtnjutit de mycket delikata lammkotletterna.

Och varför i skuggan? Det är faktiskt inte så varmt, bara i solen, och det blåser frisk västan, men jag ser ingenting på plattan om jag är i solen.

Myggorna då? Jag vet inte, men jag har minsann inte bjudit in dem som sällskap. Genast jag är klar förflyttar jag mig i solen med nästa veckas föredragningslistor och kliar mina myggbett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar