torsdag 11 juni 2015

Snabbt och faktiskt gott!

Jag bara måste testa receptet på muffins i mikrougn som fanns i min lokaltidning. Jag älskar bakverk som bara behöver röras ihop utan visp och krusiduller. Förvisso kan man göra krusiduller som dekoration, men det är en smaksak och beroende av tid och humör.

Nu kände jag för det enkla och snabba. Jag rörde ihop ingredienser, duttade på några blåbär. Ja, jag glömde blåbären i en kopp så de fick komma på plats efter gräddningen.

Men vart har alla koppar tagit vägen? Jo, de är nerpackade i lådor, men det går med muggar också.

Receptet finns ännu på webben åtminstone i skrivande stund och jag rekommenderar varmt att ni testar om ni får överraskningsgäster. Varje kopp tillbringade en och en halv minut i mikrougnen. Snabbare kan det väl inte gå att få något gott till kaffet?

Smakar bättre än det ser ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar