onsdag 10 juni 2015

Min kryddtrappa

Man samlar på sig saker som man tror att man kanske kommer att kunna använda någon gång.

På sensommaren i fjol plockade vi fram något som antagligen använts på en mässa. Vi (kanske det var jag) såg möjligheter och placerade in några parkettprovbitar och fixade till en hylla med obestämd slutplacering.

Först fick hyllan fungera som underlag för veneziansk belysning, men nu i vår tog jag hem hyllan från sommarstugan och lät den bli en "kryddtrappa".

På grund av det kalla och blåsiga vädret har jag låtit örterna stanna i miniväxthuset, men igår tog jag fram skottkärran och började skeppa runt de inneboende.

Mina kryddor finns nu nära till hands, bara att öppna dörren och saxa till ...

(plantan t.h. är en uppdriven fuchsia)


Min övervintrade rosmarin

Fransk dragon - känns lite lyxigt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar