fredag 1 maj 2015

1 maj


Sen jag konstaterade att jag aldrig bloggat om hur jag brukar fira en ordinarie första majdag är det nu dags.

I vanliga fall betyder 1 maj att vi åker på road trip i någon form. Om vi går till begynnelsen cyklade jag och min blivande man till Seljes och tillbaka för xl antal år sen, lite mer än sextio kilometer.

Tillsammans med barnen har vi gjort längre och kortare bilresor. En speciell resa gick till Hailuoto utanför Uleåborg. Färjan körde i issörja, men på valborgsmässoafton svängde vädret till det härligaste semesterväder och vi vandrade längs den långsträckta sandstranden och satt och avnjöt middagen på stugterrassen i tjugo graders värme.

Som tidigare nämnts har jag en förkärlek för öar och holmar och i morgon ska ni få veta vart årets resa gick ...

Litet smakprov

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar