torsdag 21 maj 2015

Ögonblicklig förälskelse

Det är så lätt att förälska sig i blommor. Häromdagen då jag köpte födelsedagsblommor till pappas grav råkade jag få syn på ett förtjusande exemplar av en fuchsia. Den är min!

Jag bad expediten sätta undan (och vattna) den för att återkomma och köpa den. Som tur var hade jag ett presentkort hemma till just den affären.

Jippieee! Den perfekta presenten från seniordansarna. Jag tackar!

Ett litet aber är den skrällfärgade plastkrukan. Jag vågar inte plantera om blomman eftersom den har så många knoppar, men ska kanske hitta en ytterkruka att placera den i sen när den får komma ut i trädgården. För tillfället får den husera i lusthuset.




3 kommentarer:

  1. Det var mig ett praktexemplar, vill ha jag också......tyvärr måste jag medge att jag och fuchsia passar inte ihop. Grattis till en fin blomma!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad vacker ! Jag förstår din förälskelse. Vill också ha en sådan....B.

    SvaraRadera
  3. Ja se, nu har jag lyckats hitta något som väcker habegär! Det fanns två exemplar ännu, men en annan röd nyans ...

    SvaraRadera