fredag 22 maj 2015

Slarvmaja!

Nästan varje år i modern tid är det samma sak. Jag planerar och plitar ner på ett papper vad och var jag sår för att kunna idka växelbruk i min grönsaksodling.

Men när jag ska göra grundplanen inomhus är förstås papperslappen försvunnen. Förr i tiden var jag lite mer noggrann och kunde ha stoppat in den i trädgårdshäftet eller till och med renskrivit planen i häftet.

Igår var det dags och jag vet att jag under vintern såg min anteckning på något underligt ställe. Jag sökte på alla logiska platser men ingenting uppdagades. Jag försökte också kolla bloggen ifall jag hade några bilder, men inget där heller.

Alltså började jag på nytt skissa enligt obefintligt minne och kanske jag får frön i jorden idag då det är riktigt varmt. Det väntas dessutom regn till i morgon så omständigheterna är utmärkta.

Ut med slarvmaja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar