tisdag 5 maj 2015

Time-out

Det är inte bara i ishockey man kan ta time-out. Jag fick lov att göra det i bloggandet igår också.

Efter att ha blivit avhämtad klockan åtta på morgonen, hämtat upp två mycket trevliga norska kommunaltjänstemän på flygfältet, deltagit i MÖCS kommunrunda i Karleby stadshus med tillhörande morgonkaffe och smörgås och avslutande lunch var det femton minuters andhämtning och klädbyte.

Nästa pass bestod av att småprata med trevliga tanter och farbröder, skjutsa runt ett antal klienter i tur och oordning i omgivningen under trivsamt småprat igen. Sen var tacksam intagning av kaffe som jag beställt av yngste sonen och reprisen av Mästarnas mästare. Lite matintag, klädbyte igen och iväg till kvällens första möte och andra möte ...

Väl hemkommen var jag ganska schack matt och valde att sitta med sticksömmen framför Finland-Norgematchen och avslutade med föredragningslistor inför tisdagens kvällsmöte som bäddlektyr.

Jag valde aktivt bort bloggen, men jag ska visa några bilder jag haft i lager på min stora lykta som för tillfället fungerar som miniväxthus. Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska plocka undan den till sommaren eller låta den byta innandöme efter humör och stå kvar. Vi får se ... eller ni får säkert se ...

Pärlhyacinthen minns ni?


De här kallades snödroppar vid inköpet

och här hela "växthuset" idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar