onsdag 31 december 2014

Dejt på gravgård

Det är alltid roligare att promenera tillsammans med nån annan än att bara sologå. En väninna tog kontakt och vi bestämde oss för en liten promenad. Eftersom det var min brors födelsedag stämde vi träff vid bron till gravgården. Valet av mötesplats låter lite makabert, men jag har alltid funnit frid och ro på gravplatser och tid till eftertanke då man vandrar mellan gravstenarna och begrundar tider som svunnit.

Sen fortsatte promenaden och eftersom vädret slagit om från ordentliga minusgrader till plus, var resultatet en svettig kronjuvel som fick tvätta upp sig innan det var dags för en liten fest. Den kanske vi återkommer till i morgon ...

Jag hann ta några mobilbilder av det än så länge vackra vinterlandskapet medan jag väntade på mitt promenadsällskap. Bra att ha som minne för idag ser världen annorlunda ut.




GOTT  NYTT  2015 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar