torsdag 25 december 2014

Möbel med affektionsvärde

För en knapp vecka sen fick jag fler starka män hem vilket innebar att skrivbordet som pappa tillverkade i folkhögskolan flyttade från barndomshemmet till vårt vardagsrum. Jag hade länge kastat blickar på det och börjat drömma om att ta det i bruk. När sen inredningskusinen tipsade om placeringen blev jag ännu mer begeistrad.

Jag hade tänkt placera skrivbordet i biblioteket, men kusinens idé är faktiskt en höjdare. Jag njuter varje gång jag går förbi skrivbordet och ler förnöjt. Skåpet och lådorna är inte ännu fyllda och det gamla skrivbordet står fortfarande och skräpar. Ingen brådska, det ska tapetseras och fixas här på vårkanten, hoppeligen.

Skrivbordet är inte i perfekt skick men affektionsvärdet är desto högre. Största problemet är att det inte finns nån nyckel som är i skick och det behövs tre nycklar för att dra ut de översta lådorna. Jag hoppas hitta några stilmässigt passande nycklar så småningom.



3 kommentarer:

  1. Ja måst ju bara säj att jisses så bra det blev och stolen passar perfekt!

    SvaraRadera
  2. Det passar ju perfekt, och det gör ju inget fast du inte skulle rymmas i stolen. Det är ju så vackert att se på :-). Trevlig fortsättning på helgen önskar vi härifrån södern!

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med er och kanske jag kan ha stolen som måttstock. Då jag inte ryms ner och sitta öser jag på med mer motion och mindre mat. Vi vet ju hur lätt det är ...

    SvaraRadera