tisdag 23 december 2014

Uppgraderad

Jag har graderat upp mig, men tyvärr inte fått nån personlig uppdatering. De senaste veckorna har jag bloggat stående och trivs otroligt bra med den positionen.

Ett tänkt ratat skrivbord fick stanna kvar i biblioteket. Hörnhyllan skruvades bort och ersattes med tangentbordet som fick en upphöjd ställning. Jag skruvade och mätte och maken borrade hål och utförde grovjobbet. Så nöjd!

Här kan man nu stå och göra magindragningar, tåhävningar, axelrullningar, stå på ett ben och göra andra gymnastiska rörelser medan man surfar och bloggar. Orkar man inte stå får man gå bort från datorn (eller egentligen är det en laptop så man kan sätta sig ner med den, men det är lite jobbigt med alla sladdar som ska dras ur först).

Jag rekommenderarvarmt denna upphöjda ställning. Vi sitter alltför mycket och det är ju ganska länge sen mänskan rätade upp sig och började gå på två ben i stället för fyra ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar