onsdag 3 december 2014

Det närmar sig chai

Jag tycker om att uttrycka mig i gåtor.

Nu är tapeterna nedrivna efter blötläggning och manuellt slit. Maken har spacklat och snart får jag grabba tag i pensel och rulle - bara jag hittar tillräckligt många timmar. Jag har lite börjat sikta in mig på självständighetsdagen. Mina pepparkakor finns i plåtburkar och balen ger jag blanka katten i!

Det värsta har varit att hitta EN färg bland många. Till sist satte jag färgkartan mot väggen, hittade tre färger som kunde tänkas passa och valde blixtsnabbt en, åkte till närmaste butik (400 m) och bad att få tre liter av den färgen. Man kan göra det enkelt.

Nu ser färgen lite för gul ut i hålet på locket, men vi får se - det finns nya färger ...


och jo, färgen heter chai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar