lördag 27 december 2014

Den svenske mannens fiende nr 1

Jag har förstått att de svenska männen har några TV-kändisar de avskyr. Martin Timell är en av dem och eventuellt kan nån också känna till Strömsö med Paul och Jim, men den störste av dem alla är alla kvinnors favorit - Ernst.

Det lär finnas okänsliga kvinnor som tror att männen i deras liv ska kunna åstadkomma allt det som de ovanstående männen fixar i TV-rutan. De kommer med listor på det som de vill ha gjort i en handvändning. Det ser så enkelt ut på TV. Männen drar snabbt in andan och osar invärtes över både kvinna och TV. Det går inte alltid som i Strömsö ...

Nåväl, jag är förstås inte en sådan kvinna utan en sensitiv fisk som tänker på mannens psykiska välfärd och undviker att skapa traumatisk stress ...

Men visst anammar jag idéer från rutan. Inför julaftonens lunch testade jag Ernsts tips vid köttbullsstekningen. Fysikern, den gode biffvändaren, ställde utan begäran upp som assistent och köttbullsvändare och skötte stekningen och jag bara pressade ut små fina köttbullar ur min plastpåse och lastade dem över i de båda gjutjärnspannorna med lite rullning ibland. Bra tips!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar