fredag 12 december 2014

Rätt plats, rätt tid!

Jag har ett otal gånger råkat befinna mig på rätt plats och rätt tid för att få uppleva Karlebynejdens Lucia live.

Ett par gånger har hon besökt mina föräldrar (efter sorg och sjukdom) och idag fick jag veta att Lucia med tärnor var i antågande då jag kom till jobbet på vårdcentret.

Det var riktigt gripande och vackert. Jag rördes till tårar då jag såg hur Lucia uppmärksammade alla med sina bruna ögon medan hon sjung. Hon faktiskt vände blicken från ena sidan till den andra, kanske hon hade fått instruktioner, men vackert ändå. Sen tog Lucia och tärnorna alla boende i hand och önskade dem God Jul!


Som kuriosa kan nämnas att årets Lucia lär ha en rysk far, en vitrysk mor och vara född i Ukraina, men nu bor hon i Terjärv och pratar antagligen tärjädialekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar