fredag 5 december 2014

Vad har jag gjort idag?





Ja, ni ser några ledtrådar på bilden. Men vad sjutton håller hon på med? kan jag höra er tänka.

Jo, ser ni, jag är en kreativ människa. Jag tillverkar små hjälpmedel till mitt jobb som må-bra-tant. Från ortens butik bad jag om att få ta hand om yoghurtdryckflaskor som blivit för gamla för att kunna säljas. Efter diskning och torkning transporterade jag dem till vårdcentret tillsammans med kattsand som jag köpt. Tänk! Jag kan finna nåt nyttigt med kattvaror.

Nu har jag fyllt flaskorna med lätt sand och har tänkt använda dem som små vikter att hålla i handen då man gör gymnastikövningar. Äldre mänskor kan ha ganska sköra handleder så tyngden behöver inte vara stor. Det fungerar lika bra med lätt och länge.


2 kommentarer:

  1. Heja, heja ! "Kreativ" var ordet ! Ps. Hur är det med patent ? B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag avstår att söka patent, lär vara väldigt byråkratiskt. Jag är mer för att dela med mig av en god idé och låta andra fritt kopiera. Vill också meddela att kattsand är väldigt lätt, men man kan använda småstenar ...

      Radera