fredag 19 december 2014

Shopping bling-bling

Jag skulle hämta fysikern från tåget på förmiddagen och åkte lite i förväg för att uträtta ett litet ärende. Det hade nämligen mognat i min lilla hjärna en längtan efter ett juligt smycke.

Det var en liten kö utanför butiken för klockan var lite före tio och fler mänskor samlades. Något var tydligen på gång för alla tycktes vara ute i samma ärende - utom jag. En dam upplyste mig om att yngre flickor hade skickat dem på uppköp av dofter.

Nåväl, vi kom in i den lilla shoppen (vet inte om jag tidigare haft ärende dit) och jag styrde kosan mot halsbanden. Efter lite beslutsångest sökte jag mig mot kassan och där var det förstås kö igen! På bordet intill hittade jag ett smycke som ännu bättre passade mitt sinnelag och jag cirklade tillbaka med mitt första val. Kö igen och lång väntan.

Klockan närmade sig tågets ankomsttid då jag var framme vid kassan. Kassaexpediten var väldigt trevlig och helt ostressad då hon småpratade med mig och bemödade sig om att slå in smycket i lite silkespapper. Något stämpelkort ville jag inte ha eftersom jag hade lite bråttom. Till min stora förvåning hade man 50 procent på just röda smycken så det var värt att köa en liten stund.

Och det är faktiskt bling eller ...?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar