måndag 23 januari 2017

Tröst i januarimörkret

Myrboda juni 2015

Har tanten fått fnatt?



Njaaa, inte helt. Det är bara så fruktansvärt tråkigt väder, halt, regnigt och grått. Då måste man se framåt och drömma sig till den kommande sommaren som inte kan bli sämre än den förra.

Dessa strandblommor har en kort blomning och det är därför politiskt korrekt att njuta av dem i bildform lite längre.

Min florakunskap försvinner år från år, men jag vill gärna kalla dem strandiris. De är "lånade" från en kanal i Pirilöfjärden om jag inte missminner mig och sprider sig villigt till grannen också. Jag är lika förtjust i bladen som i blommorna, min vana trogen.

Om mitt kvällsmöte blir tufft ska jag ta fram bilden i min hjärna och få kraft och energi från de gula blommorna. Tänk positivt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar