söndag 8 januari 2017

Kuriosa på resor

Brukar ni ibland hitta en godnattkaramell på sängen när ni kommer till ett hotellrum? Det är väl en trevlig gest mot gästen.

I Palma delades det inte ut karameller utan armband tillverkade av kamel- ja, vad var det nu? Det har jag glömt för jag gav bort lappen som följde med eftersom maken inte är intresserad av armband så fick sötnos hans exemplar. Nå, det var väl skelettdelar eller tänder eller något i den stilen. Åtminstone är kamelen död vid det här laget.


Jag tycker om mitt lilla kamelarmband som ska skänka lugn och ro i livet enligt tillverkaren.

En annan sak som jag brukar försöka bonga på resor som involverar hamnar är segelbåtar tillverkade av våra duktiga båtbyggare i regionen. Under den senaste resan såg vi massor av dyrbara båtar, men det närmaste vi kom en Nautor Yacht var på en affisch som meddelade att Nefertiti blivit såld. Priset var inte utsatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar