torsdag 5 januari 2017

De små nyanserna

Visst känner jag mig lite lurad, färgmedveten som jag är.

Mina samplanterade tre hyacinther som jag köpte med etiketten 'röd' har nu äntligen bekänt färg och de är minsann inte röda utan starkt rosa eller cerise. Kanske det var lika bra att de påbörjade sin blomning först efter julen för att inte ställa till det i färgskalan, för min hjärna tycker inte att rött och rosa matchar.

I år eller egentligen i december ifjol märkte jag att jag blivit lite känslig för hyacinthens starka doft. Min fina lila som jag fått och placerat på matbordet fick lova att flytta på sig då jag skulle inta min långa frukost som inkluderar dagstidning och sudoku. På längre avstånd är det helt okej och det är tur för jag gillar verkligen dessa julblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar