torsdag 26 januari 2017

Första egentliga besöket

Det finns en hel del caféer i Jakobstad. Tur att man har en väninna i den stan så man får tillfälle att besöka dem alla.

Kaffia hade jag bara varit in i tidigare och handlat lite och en gång planerat ett besök där med en släkting, men det var fullsatt.

Eftersom jag skulle vara springflicka idag passade jag på att locka väninnan på café och idag lyckades det.

Vi fick de bästa platserna med utsikt över alla förbipasserande på gatan, men ändå lite avskilt från de övriga gästerna som snart vällde in.

Det var välbeställt med tilltugget till kaffet eller det blev faktiskt grönt te den här gången. Ganska snabbt bestämde jag mig för en raw cake, mintchokladruta, och den var underbart delikat. Den uppvägde den sjuka magen efteråt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar