tisdag 3 januari 2017

Nu nalkas ljuvlig tröja

Jag har stickat x antal sockor under julhelgen. Kan hända att jag skryter med dem på en bild senare under året. Jag blev också inspirerad då jag hörde om en tant som hade en låda med sockor som delades ut till behövande barnbarn. Hittills hade jag stickat damsockor (åt mig) och herrsockor (åt mina herrar), men det blev så mycket roligare att sticka mindre storlekar.

Men nu är det stopp, för igår kom jag på den fina idén att sticka upp mitt reagarn och hittade ett trevligt mönster. Denna tröja to-be kommer inte att åka tåg förrän den sitter på min kropp eftersom vi har i gott minne den halvfärdiga reagarnströjan som rymde från mig och stannade kvar på tåget.

Detta har jag i tankarna, men min tröja blir i chokladbrunt med accentfärgerna beige, senapsgult, ljusgult, olivgrönt och pistage. Det låter väl läckert, n'est-ce pas?
 


Free Pattern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar