tisdag 17 januari 2017

Nu borde det vara slut ...

Jag drog ur stöpseln till utebelysningen i stora lyktan idag. Det borde ha varit det sista som har med julen att göra. Det känns egentligen riktigt skönt att sakteliga börja se fram emot våren.

Ännu idag kan vi njuta av ett lätt snötäcke över den isiga vägen, men det utlovas plusgrader och då försvinner väl också det ljusa i naturen och mörkret fortsätter härska. Men ännu njuter vi.

Det slog mig att avfrostningen av frysen kanske inte blir av som jag tänkt. Då vi hade köldknäppen för en tid sen var jag inte riktigt motiverad. Det kommer väl en knäpp till, tänkte jag. Men tänk om det inte gör det! Det får bli ett senare bekymmer.

Som skrivet - julprydnaderna borde vara bortplockade, men stearinljusen får nog brinna länge ännu på frukostbordet. Det betyder inte jul utan mys!

Nu känns det som om det vore skönt att plocka fram en ny bok och krypa under varma pläden ... men först måste jag diska ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar