fredag 11 november 2016

Vita Helsingfors

Österbotten fick sitt första snötäcke under morgonnatten. Det underlättade min resa till Helsingfors som sen en dryg vecka hade omvandlats till ett vackert vinterlandskap. Lite udda att jag ska ha besök av en liten kungsfågel (med hänvisning till en instagrambild), medan man i södra delen av landet kan åka skidor.

Mitt besök startade med två möten på Äldreinstitutet och fortsatte med en liten stadsrunda med fysikern. Som vanligt shoppade jag hejvilt eller vad sägs om en stöpsel för 1,95 och två böcker.

Kvällen tillbringade jag med att leva upp till epitetet elektrikerns dotter. Det tog en liten timma att byta ut en gammal stöpsel till en ny jordad variant som passar in i fysikerlägenhetens uttag. Försök och misstag ledde till lyckat resultat utan onödiga elstötar och nu har nattgästen också en egen läslampa.

Hallelujah
(Till minnet av Leonard Cohen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar