torsdag 10 november 2016

Checked it out

Nu har jag satt mina fötter i den nya gallerian i Jakobstad, Jakob center. Snyggt och fint, men inte för mig. Jag har aldrig varit en stor fan av H&M. För mycket skrynkliga kläder passar inte min stil och inte min kropp heller. Nej, detta är nog ungdomarnas paradis.

Visst är det förmånligt, men mina tankar går osökt till kvaliteten på tygerna och framför allt den billiga arbetskraften som sitter nånstans långt borta och kan omöjligt få en skälig lön. Därför gick jag ut med lika lätt bagage som jag kom in.

Denna gång hann jag inte med caféet, men det blir nog ett måste att testa. Det finns så många kaffeställen att välja bland i lilla Jakobstad att man kunde låta alla veckodagar få sitt eget café.

Eftersom det inte blev några uppköp blir det heller inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar