lördag 12 november 2016

Fel igen!

Det börjar hända lite för ofta. Igen hade jag lyckats strula till det för mig.

När en kvinna ska ut på en ack så kort resa kan det bli ack så svårt. Jag skulle vara borta i tre dagar och två nätter och hade inte tillräckligt med tid att planera packningen. Ett par nya och bekväma vinterskor var nästan ett måste när man skulle till den insnöade huvudstaden. Det lyckades jag skaffa.

Eftersom jag skulle delta i både möten och danskurs behövdes det lite extra kläder. Min stickade kjol kunde passa bra ihop med vinterkängorna och dansskorna fick jag inte glömma.

Skopåsen fanns med, men just när jag skulle ta den med till kursen, slog det mig: Hade jag fått med rätt påse? Jag har nämligen tre påsar i gång, en med de svarta dansskorna, en med de bekväma jazzskorna som jag helst använder och en påse med gymnastikskorna.

Gissa vad jag hade packat ner! Jo, det sämsta valet, nämligen gymnastikskorna! Och inte ser det bra ut med kjol och gympadojor, men i morgon tror jag att jag struntar i det för på tågresan hem skulle det kännas käckt med kjol och vinterskor med pälskant.

Det är minsann jobbigt att vara kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar