lördag 5 november 2016

Ett tack till goda vänner

Vilken lycka att ha goda väninnor som dessutom är duktiga på att baka!

Det kom sig att jag kände mig nästan sugen, men desto mer illa tvungen att baka kaffebröd. I brist på egen fantasi sökte jag i minnet efter lämpliga recept och fastnade för temat vanilj.

Bullreceptet fick jag faktiskt sätta alla klutar till för att hitta i min extremt virriga receptsamling, men slutligen drog jag det längsta strået och satte i gång.

Stort tack till väninna B och väninna M för bullar och hallongrottor!



2 kommentarer:

  1. Jag blir väldigt sugen när jag ser dina fina /goda bakverk. Men min receptsamling är numera också mycket oorganiserad....misstänker att jag inte hittar bullareceptet mera. Men nu vet jag ju var jag kan få tag på det ( ifall tanke blir till handling).B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var inte så säker, mitt minne är kort, men åtminstone vet jag att det borde finnas ... nånstans ...

      Radera