onsdag 5 oktober 2016

Vemodig försäljning

Nu är det i gång. Jag har påbörjat försäljningen av min mors sängkammarmöbler.

Jag hade drömt om att kunna etablera möblerna i ett rum i vårt hus, men jag har nu insett att det inte lyckas och om vi någon gång flyttar från detta hus kommer vi absolut inte att ha utrymme för alla möblerna.

Alltså försäljning. Jag fick god hjälp av en expert som föreslog facebook. Inte möjligt för en icke-facebookare som jag, men hon var otroligt hjälpsam och fixade upp bilder av möblemanget på loppis och jag kunde godkänna några affärer.

Idag åkte linneskåpet iväg till en femårig flicka i bästa prinsessålder. Hon kanske tycker om guldornamentet som mamma hatade efter att möblerna bytt färg från den svagt gröna tonen. Målaren hade missförstått eller förgyllt möblerna efter eget tycke. Nå, åtminstone slapp mamma den ljusgröna färgen som medförde att hon helt tröttnade på grönt i alla former.

Jag måste också tillstå att den gråvita tonen är ganska snygg, men jag skulle också ha avstått från förgyllningen.

Möblerna är från mitten av femtiotalet och liknande lär ha funnits i många hem.

Återstår ännu att försöka sälja det lilla bordet, nattduksborden och eventuellt de två stolarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar