måndag 10 oktober 2016

Nice try

Med de bästa avsikter i världen steg jag upp i morse. Här skulle göras dittan och dattan.

Tror ni det lyckades? Helt riktigt, det blev platt fall.

Enklast för mig är om jag skyller på telefonen. Det blev en sån där måndag då alla plötsligt har ärende åt mig på samma dag. Och jag tycker om att prata med mina vänner.

Baka semlor? Nej, det sköt jag upp på obestämd tid. I stället sålde jag de sista pjäserna av mammas sängkammarmöblemang, förutom stolarna som jag tar tillbaka till sommarstugans lusthus.

Trädgårdsarbete? Nej, det blev vedhantering i stället och det i trevligt sällskap av maken. Det var också planerat.

Protokollet då? Jo, det är på gång, men det blev inte riktigt klart och hujedamej så svårt det är att få det korrekt och uttömmande.

Inte är jag riktigt missnöjd med dagen, men ännu återstår lite kommunala skrifter som borde gås igenom. Allra först ska jag ägna mig åt den intressanta strumpstickningen i samband med lite TV-skådande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar