fredag 14 oktober 2016

Ett halvt år

Tänk att tiden går så fort! Häromdagen fick jag ett barnbarn och helt plötsligt är gullungen sex månader.

I mina gömmor hittade jag för en tid sen ett par stickade byxor och en tillhörande kofta som av någon anledning fallit i glömska då jag kom till monteringen. Det är alltid det sista som vill bli ogjort.

En tid gick jag och såg på arbetet innan jag äntligen nålade upp delarna för utspänning. Det gick en vecka innan jag tog itu med att sy axelsömmarna och sticka halslinningen. Som tur var hade jag varit förutseende och stickat fram- och bakstyckena i ett stycke och bara ärmarna skulle monteras fast.

Nu är knapparna valda och eftersom jag tillbringar hela veckoslutet  i Helsingfors får lillen vänta ännu några dagar på sitt nya set. Kanske han har vuxit ur det ...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar